Biuro Rachunkowe FINEURO

Ulga termomodernizacyjna. Podatnicy karani za braki w przepisach
Ulga termomodernizacyjna i ,,Czyste Powietrze” to instytucje wsparcia modernizacji energetycznej, z których właściciele domów jednorodzinnych mogą korzystać jednocześnie. Nikt ich jednak nie ostrzega o stratach, jakie mogą ponieść, gdy dofinansowanie z ,,Czystego Powietrza” otrzymają po roku podatkowym, w którym rozliczyli już dofinansowywane wydatki. Chodzi o zaległy podatek i 16% odsetki, albo utratę prawa do ulgi w roku lub latach kolejnych.
Polski podatek wyrównawczy jest o krok bliżej. Komu opłacą się te zmiany?
Ministerstwo Finansów opublikowało długo oczekiwany project ustawy wdrażającej przepisy o 15-proc. minimalnej efektywnej stawce CIT. Zmiana miałaby wejść w życie od 1 stycznia 2025 r.,
Znana jest już nowa data wejścia w życie KSeF. MF poinformował o decyzji
Obowiązek przesyłania elektronicznych faktur wejdzie w życie od 1 lutego 2026 r. Będzie on jednak dotyczył przedsiębiorców, których wartość sprzedaży przekroczyła 200 mln zł. Natomiast pozostali dołączą do systemu od 1 kwietnia 2026 r.
SN: Wstrzymanie poboru tantiem w pandemii nie skutkuje zwolnieniem z ich zapłaty
Wstrzymanie pobierania tantiem w pandemii nie skutkuje zwolnieniem z obowiązku zapłaty tych wynagrodzeń – wynika z czwartkowej uchwały Sądu Najwyższego.
Podatek plastikowy za 2024 rok: Ile zapłaci Polska?
W 2023 roku Polska zapłaciła 2 mld zł podatku od plastiku. Jak wskazuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska szacunki wskazują, że w 2024 roku zapłacimy 2,3 mld zł. "To są ogromne obciążenia dla budżetu" – mówi wiceministra klimatu i środowiska Anita Sowińska.
Umowa ramowa jest jednorazową transakcją
Zapłata gotówką wyklucza zaliczenie wydatku do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli w ramach jednej umowy ramowej zostanie przekroczony limit 15 tys. zł, niezależnie od liczby odrębnie fakturowanych zamówień – orzekł NSA w wyrokach z 18 i 16 kwietnia br.
Ulga termomodernizacyjna. Czy odliczysz ją na dom w stanie deweloperskim?
Nie można odliczyć wydatków na termomodernizację nowo wybudowanego budynku mieszkalnego, jeżeli nie da się w nim jeszcze faktycznie zamieszkać – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Co wpisać w tytule przelewu do ZUS?

W nowym przelewie do ZUS po 1 stycznia 2018 r. będzie trzeba wpisać:

  • jedną kwotę będącą sumą wszystkich składek,
  • odbiorcę płatności czyli ZUS,
  • indywidualny numer rachunku składkowego przydzielony każdemu płatnikowi ZUS, oraz
  • nadawcę (w przypadku papierowego blankietu wpłaty) - oczywiście przy realizacji przelewu bankowości elektronicznej nadawca jest domyślny.

Nie będzie trzeba podawać już danych wymaganych przez specjalne formatki obecnych przelewów do ZUS, czyli identyfikatorów nadawcy przelewu, takich jak numery NIP, REGON lub serii dowodu osobistego. Nie będzie również możliwe, a zarazem nie będzie koniecznie podawanie okresu ubezpieczeniowego, za jaki są opłacane składki oraz numeru deklaracji DRA.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2014 - 2024 Biuro Rachunkowe FINEURO Spółka z o.o. Regulamin serwisu